 |
 |
LYDERIO KOMPLEKSAS IR PAMIRŠTIEJI VIDUTINIAI (2009, Nr. 24)
Perskaičiau B.Burgio samprotavimus straipsnyje Mokytojų yra per daug (DELFI, 06 03) ir pajutau, kad būtina juos pakomentuoti. Yra straipsnyje gerų minčių ir teisingų pastebėjimų, tačiau dauguma teiginių ginčytini, švietimo situacijos vertinimas neteisingas. B.Burgis vaidina kietą ir tikriausiai iš tiesų toks yra savo srityje, tad mano, kad į ne tokius kietus kolegas gali žvelgti su panieka. Straipsnyje labai ryškiai išreikštas lyderio kompleksas yra būdingas daugumai lietuvių: aš lyderis ir nevykėlius niekinu, kas trukdo jiems būti kietiems? Aišku, malonu dirbti su gabiais, drausmingais ir motyvuotais mokiniais, malonu, jei gimnazijoje susiburia geriausieji iš geriausiųjų tiek mokiniai, tiek mokytojai. Ir, aišku, vadovaujant tokiam kolektyvui labai sunku suvokti, kodėl eilinio provincijos miesto gimnazijoje dirbama kitaip ir pasiekiama ne tokių aukštų rezultatų. Visas Antano KAKANAUSKO straipsnis Dialoge. Gabrielės Tervidytės nuotr.

Kosmos 2009-06-18 22:56:48
|
Atsiprašau, kažką ne taip paspaudžiau.Pritariu, reikia ne pliurpalizmu užsiimti, o veikti - pateikti visuomenei mūsų "rašytojų" , paveiktų LSD,tekstus ir, aišku, numatomą rašytojų sąrašą.
|
KOSMOS 2009-06-18 22:51:46
|
www.models.com
|
ĮSPŪDŽIAI 2009-06-18 21:26:50
|
Užbėgu prieš kokį mėnesį su reikalais į ŠPC, o ten iš salės tokios solidžios ponios balsas: "Ponia, ko ieškote? Gal registruotis - tada prašom čia!" Užeinu, smalsumo vedama. Pasirodo, nuo 10 val. visame ŠPC vyksta konsultacijos respublikos mokytojams, jau dirbantiems pagal atnaujintas programas. Buvo 9.50 val., o sąraše - NĖ VIENO ŽMOGELIO! Gal per tas 10 min. privažiavo, nemunais priplaukė? Bet nesutikau - gal jie kokie nematomi? Gal ir tos ŠPC damos už nematomus pinigus konsultuoja?
|
provincija 2009-06-18 21:21:11
|
Mažiams bent nereikės egzaminus pagal tas programas laikyti, o 11-12 kl. ir tokios nesąmonės - Į TEISMĄ PADUOTI RENGĖJUS. Gal kas mokate, įdėkite tą 52 autorių sąrašą į DELFI, ten yra skyrius, kur galima savo nuomonę publikuoti - tegul sužino mokiniai, kas jų laukia, tegul sužino mokinių tėvai, negi čia tik lituanistų reikalas?
|
OK 2009-06-18 21:02:23
|
Jau įkišo tas apkakotas atnaujintas programas V- IX kl., įkiš ir šitas. Neverta net aiškintis. Yra kompiuteris, galima copy ir viskas bus padaryta. Negi reikia vaikams kimšti į galvas, kas programose nurodyta. Svarbiausia gražūs popieriai - juk aukštybėse taip pat tik popierius varto.
|
to KOSMOS 2009-06-18 20:35:14
|
Gerb.Dilienė, manau, tikrai netylės :) Bet kur kitų lituanistų balsas? Kur LKLMS nuomonė? Netiesa, kad jie diskutuoja Moodle - Pirmininkės(J.Slavinienės) nuomonės ten nėra, beje, yra jos raginimas palaukti rudens (kodėl ne žiemos, ne kitų metų ar kitų rinkimų?). Sąjungos puslapis tuštutėlis - jumoras, bet jame net Valdybos nariai neužsiregistravę. O kur lituanistų Metų mokytojų balsas? Tyla... Tad nėra ko stebėtis, kad vasarą programa pamažu išsikeros, įsitvirtins, šaknimis į lituanistų žemę įsisiurbs. Juk šitoj Marijos žemėj niekas už nieką neatsako. Blogiausiu atveju, vienas geras apsidirbusiojo postas pakeičiamas į dar geresnį.
|
Ewa 2009-06-18 20:13:47
|
Lituanistų sąjungos valdybos nariai diskutuoja kitoje svetainėje. Pažiūrėkit MOODLE.
|
AK 2009-06-18 19:42:43
|
taigi... Dialogas iseina atostogu. mokytojai irgi. Bukit pasiruose rugpjucio siurprizams, mat tada valdzia tvarkysis be jusu - nebent profsajungos neuzmigs. o rudeni bukit pasiruose streikui ar kitokiai kovai nes bus bedu ir velniskai daug. Jei mokytojai sugebes bent simboliskai pasipriesinti melui ir SMM bei vyriausybes chalturai vis bus sis tas...
|
KOSMOS 2009-06-18 19:14:19
|
Ar dabar p. Burgis pasirūpins lituanistų reiklalais, kai akivaizdžiaii matyt, kokia menkavertė literatūra brukama mokiniams į galvas,kai krizės metu ir jam reikės atrasti lėšų naujiems vadovėliams, nors esami išleisti tik2006-ais. Redaktorei reikėtų apie tai ne tik "Dialoge" parašyt, bet ir "Lietuvos ryte", o kur gerb R.Dilienė...Gal galėtų suburti lituanistus ir pakelti į kovą?Mes šiandien su mokytojomis apie tai jau kalbėjome. O lituanistų sąjunga, ar ji dar veikia, kas galėtų pasakyti?
|
irka 2009-06-18 19:11:53
|
Gal kas žinote- išliks ar ne mokytojų kvalifikacinės kategorijos? Mane jau nervina tas suskirstymas.Ekspertų nuomonė visagalė, į eilinius nusispjaut. Būtų visi be kategorijų, bent susipriešinimo nebūtų.
|
Kada sulauksim ? 2009-06-18 17:48:12
|
Visa tai būtina pripažinti ir prisiimti atsakomybę. Būtina pažymėti, kad veiksmai buvo klaidingi, kad blogai valdėme savo valstybę",(švietimo sistemą) - sakė prezidentas.
Jis pabrėžė, kad apie tai turi kalbėti ne tik premjeras ar ministras "Kiekvienas valdžios atstovas turi atsiprašyti gyventojų už priimtus netoliaregiškus švietimo sistemos požiūriu sprendimus", - sakė jis.
"Kiekvienam reikia asmeniškai atsiprašyti, ir ne tik premjerui ar ministrui. Būtina pasakyti, kad mes pasiryžę ištaisyti klaidas, - tai yra šitai, ko iš mūsų laukia visuomenė", - sakė prezidentas, pridūręs, kad tada ir gyventojai bus pasiryžę bendradarbiauti sunkiu laiku.
|
Kanapinis 2009-06-18 00:02:48
|
Pas mus kaime žmonės sakydavo: "Šneka kaip drignių prisirijęs". Gal visokios ir visokie TEN tikrai mėgsta šią žolelę, jei negali net dešimtokams normalių užduočių parengti?
|
"Statau" tokį klausimą 2009-06-17 23:59:03
|
Bėgančioj eilutėj yra žodis "sukritikavo".Kodėl tyli lituanistai?
|
Taupymo programa 2009-06-17 22:27:09
|
Parodžiau programų projekte numatytų autorių sąrašą pernai metų VU filologijos fakulteto magistrantei, kurios, beje, magistrinis darbas įvertintas puikiai. Nustebo, nes daugelio autorių nežino,jų kūrinių nestudijavo. O ir analizės aspektus, lygindama su universiteto studijomis, pavadino "aukštu pilotažu". Tad jei bendrojo lavinimo mokykla pralenkia universiteto filologijos studijas, tai šiuo sunkmečiu derėtų vyriausybei pasiūlyti racionalų taupymo būdą- uždaryti universitetų Lietuvių filologijos fakultetus. Bendrojo lavinimo mokykla tuoj išugdys gausybę humanitarų, intelektualų...
|
kvietimas 2009-06-17 21:06:52
|
Programos svarstymas vyks RYTOJ, ketvirtadienį, birželio 18 d., Švietimo plėtotės centre,302 auditorijoj 16 val. KVIEČIAME DALYVAUTI
|
to Milda 2009-06-17 21:05:04
|
Ne, tos programos autorės minta iš ŠMM krūtinės, todėl tokia neapykanta mokytojams spinduliuoja iš jų kūrinio. Joms juk nereikės dirbti iš tokio "šedevro", Europos mokyklai Briuselyje lietuviškos rašliavos negalioja...
|
Elza 2009-06-17 19:56:14
|
Parodžiau tuos naujosios programos tekstus savo dvyliktokei dukrai, tai ji pasakė :"Užuojauta, neįsivaizduoju, kaip tu vesi pamoką..."Gal reikės p.R.Jarienę samdyt?
|
Milda 2009-06-17 19:49:53
|
Kas galėtų atsakyti, ar tos programų autorės mėnulyje gyvena, kad nesuvokia realios situacijos, ar neskaito brandos egzamino darbų. Mokytojai balsu šaukia, kad mažintų autorių skaičių, o jos didina, pildo. Anglijoje Šekspyro kūrybą nagrinėja pusę metų, o mes - proto bokštai- naujųjų modernistų psichodelinius kliedesius turėsime per pamoką išnagrinėti. Reikia vėl rinkti parašus, agituoti mokinius ir jų tėvus prieš tokį bukaprotiškumą. O iš kur gausime tekstus, kažkam vėl reikia pasipelnyti, vėl reikia naujų vadovėlių, niekam nesvarbi valstybės situacija, svarbu kažkokią nesąmonę prakišt ir pinigus susižert.
|
kosmos 2009-06-17 19:31:31
|
Cha, cha, dabar per brandos egzaminą tekstą atpasakoja,o kitais metais, kai bus privalomi jau, kaip rašo komentatoriai, 52 autoriai, ims dalytis (tą rodo pateikti tekstai) dalytis lytinio gyvenimo patirtimi...
|
Buldozerinis filosofas 2009-06-17 17:14:29
|
Reikėtų dešimtokams pasiūlyti panagrinėti rimtesnius dalykus, pvz., prof. Šliogerio darbą "Esmas ir tapsmas". Tai tikrai gera knyga. Nerabejoju, kad desimtokai yra tokio lygio, jog supras, kad kalbama apie tikrovę (esamybę) ir tapšnojimą...
|
... 2009-06-17 16:57:22
|
laisve, cenzuros nebuvimas, galimybe atsirinkti, kas yra kas, kuo platesnis kulturos laukas (platesnis ir akiratis) - argi tai blogai? neisigilinau dar, tai ir nediskutuosiu, tik permeciau akimis ir man patiko. esu kalta, esu kalta, esu l.kalta:)
|
to ... 2009-06-17 16:42:34
|
Be abejo, ir naujasis egzaminas (2010 m.?)leis rengėjams rinkti tekstus iš 52 autorių, o ne iš 24. Ai, kaip bus smagu! Neverksim, kad tekstai tik "bobiški", skaitysim apie erekciją (žr. M.Gimžausko eil. "Pirmoji erekcija") ir lytinį aktą (žr. eil. "Ką veikia pilies karalaitė?": "Ir jam atsistoja / Kur visiems pažliugusi pelkė -/ Jam saldi drėgmė tarp laumių kojų / Prakaito ašaros ant jų spenelių / slidus akivaras / Gilyn gilyn gilyn". Bet kad per daug smagu nebūtų, naujosios programos kūrėjai sukalė gardus-modulius, kur griežtai nurodė, kokiu aspektu žvelgti į kūrinį galima, o kokiu ne. Įdomi tendencija - iki 10 kl. gardų nėra, o čia prašom - tik privalomos kryptys, visos istorinės ir giliai filologinės. Ta programa pulsuoja neapykanta ir kerštu už nenusisekusį gyvenimą ir nepavykusią karjerą. Manau, reikia kreiptis į Šalaševičiūtę - ką ji ten 5 kl. vadovėlio sakmėse negerų minčių ieško, tegul pasklaido TOKIUS dokumentus, tai tiek visko ras, kad galės LNK savo asmeninę laidą turėti...
|
Skeltanagis 2009-06-17 15:46:41
|
Viena ponia domėjosi, kaip pamokose taikau IKT (kabineto kampe yra senas geras lėtaeigis neapdulkėjęs asmeninis kompiuteris - tai visos XXI a. naujovės). Tyliai tyliai paprašiau išeiti lauk ir niekada nebesirodyti. Gaila, bet įvertinimo jokio taip ir nesulaukiau...
|
Kukorius 2009-06-17 15:42:32
|
Paaiškinkit tai dešimtokui.
|
... 2009-06-17 15:02:06
|
nereikia suskaiciuot rasytoju, reikia juos pazint ir suprast. literatura - ne vien klasika. manau, naujoji programa plati, leidzianti rinktis ir vertinti, atkreipianti demesi ir i GYVUS kurejus. gal vaikai atpras nuo trafareto gime-mire:)
|
senė 2009-06-17 08:43:05
|
Nematau prasmės nei reikalo teisintis, pyktintis, žemintis (kaip tai daro beveik visi komentatoriai), kad esu kvaila vidutinybė... Siūlau iš toliau pažvelgti į "lyderių" komentarus (tokių kaip Burgis, Gudynas, buvusioji ministrė ir kitų). Neviltis pyktis ir nesusivokimas situacijoje išreiškiami jų straipsniuose? O ne. Tai pasiteisinimas prieš save ir visuomenę kodėl pinigėliai "prašnekami"- mokyklose pažanga šiokia tokia pasiekiama tik pasitelkiant tėvų aukojamas lėšas arba vieno kito sąžiningo mero pastangomis. "Palojimais" komunizmo nepastatė. Reformos irgi napadarys. Bet žalos tai daug bus. 20 metų pliurpė ir nieko nedarė, kad mokytojas būtų aprūpintas šiuolaikinėmis darbo priemonėmis. Net už kopijavimą reikia centus rankioti iš mokinių arba iš savo kišenės mokėti! Kai kur pakabino interaktyvias lentas. Na ir kas? O kur medžagos gauti? Tai gal ir pradėkim nuo tokių smulkmenų? Nuo priemonių, nuo pagalbos kaip jomis naudotis, kokybiškos mokomosios medžiagos, nuo šių dienų aktualijų, o ne nuo mokytojų kvailinimo ir žeminimo? Bet ne reforma, matyt, "lyderiams" buvo galvoje. O gal toji galva visai tuščia ir monetos joje skamba? O kiek gero buvo galima už tas "skambančiąsias" nuveikti!
|
!!! 2009-06-17 08:00:10
|
Dėmesio! Mes čia kaltiname gerb.Burgį "lituanistikos neišmanymu", "kišimusi ne į savo reikalus", arogancija, išdidumu, panieka kitiems, o NEMATOME, KAD ŠIS ŽMOGUS KREIPIA MŪSŲ AKIS Į ESMINĮ VIDURINIO UGDYMO DALYKĄ - GIMTĄJĄ KALBĄ IR LITERATŪRĄ. Būtent joms kyla didžiausia grėsmė matant, kuria linkme sukami valstybiniai brandos ir PUPP egzaminai, bet mes dar nekalbėjome apie VIDURINIO UGDYMO LIETUVIŲ (GIMTOSIOS) KALBOS PROGRAMOS PROJEKTĄ! DĖMESIO! DĖMESIO! Buvusius 24 autorius, privalomus išeiti per dvejus metus, keičia 52 autoriai! Jūs čia ietis sukryžiavote dėl V.Juknaitės vertingumo, o ar kas nors perskaitė siūlomus projekte kūrinius, ar įvertino jų tinkamumą paaugliams? Viena ausim girdėjau vakar apie įstatymą, ribojantį informaciją paaugliams, tai štai - ištrauka iš programos projekte siūlomo rinkinio (žr. Mantas Gimžauskas "Šamanas"; ir prašau nesipiktinti ir nepulti trinti komentaro - tai KAI KIENO nuomone, privaloma programinė literatūra!): "Tadas Blinda / elektriniu botagu / čaižo Lietuvą / ir daro Žemaitiją /per šikną / -Žemaitijos nėra /-nėra Lietuvos /-netikra netikra netikra"(113 psl.). Štai dar: Psichodelinė odė Alinai Lebedevai: "man atsistoja/ nuo raudonos gėlės tavo rankoje//aš trokštu paragaut LSD /nuo degančio tavo skruosto/Alina". Programos svarstymas vyks ketvirtadienį, birželio 18 d., Švietimo plėtotės centre,302 auditorijoj 16 val. KVIEČIAME DALYVAUTI :)
|
copy 2009-06-16 21:59:05
|
Lietuvos valstybingumo ir nacionalinės savimonės stuburas mokytojai ir knygnešiai, perėmę tautos žadintojų idėjas. Kodėl tad iš sovietinės okupacijos išsilaisvinusi Lietuvos visuomenė ir lietuvių tauta kuria valstybę, kurioje mokykla bei mokytojai taip nuvertinti ir pažeminti? Todėl kad valstybę kuria ne visuomenė bei tauta, o grupė žmonių, kurie sugebėjo valstybės kūrimo ir atstovavimo valstybei darbą pasiskirti sau. Ta grupė nepaprastai veiksmingai įgyvendino visų nepatenkintųjų, o ypač jaunimo, tylaus vijimo iš Lietuvos politiką. Politinis elitas džiūgavo, jog išstumtųjų srautai sparčiai gerina makroekonominius rodiklius. Beje, emigracijos apimtis yra geriausias rodiklis, įvertinantis pokomunistinių šalių politinių elitų veiklą nacionalinės valstybės tvirtinimo, pilietinės visuomenės ugdymo bei socialinės sanglaudos stiprinimo požiūriu. Juo daugiau emigravusių, juo labiau visuomenę demoralizuojanti ir valstybę silpninanti politinio elito veikla bei savimonė. Pagal šį rodiklį Lietuvos politinis elitas tvirtai pirmauja Europos Sąjungoje.
|
RSTT 2009-06-16 19:35:27
|
Esu dešimtokų auklėtoja, visada domėjausi PUPP ir galiu pasakyti - šiemet tikrai buvo sudėtinga. Ne tik žemiau paminėtos lietuvių kalbos temos ir potemės, bet ir matematika - ketvertui taškų surinkti labai lengva, bet daugiau - itin sunku. Tai - ir visų matematikių nuomonę (o dirba kai kurios ir po 30 metų). Kas bus kitąmet, jei (kai?) PUPP taps privalomas ir laikyti reikės 4 egzaminus??? Suprantu, kad reikia atrankos, bet ji gana žiauri, sakyčiau.
|
Mokytojas 2009-06-16 19:16:03
|
Kas paskutinis pasirašė popieriuje, kuriuo remiantis buvo išdraskytos mokyklos? Kieno galvos triūsė prie šio unikalaus tūkstantmečio įvykio? Žmonės rizikavo, buvo persekiojami, bet steigė mokyklas, balanomis pasišviesdavo. Pabandykime įvardinti šiuos lietuvių tautos švietimo genocido sumanytojus.
|
gurgulis girginėlis 2009-06-16 18:22:11
|
,,Pasaulio bankas vėl sukritikavo Lietuvos švietimo sistemą'',- jau nelabai ką liko ir kritikuoti. Švietimas sugriautas tą dieną, kai kažkas aukštai sumąstė išdraskyti mokyklas į keturmetes ,,užbėgtukes". Būtent tą momentą laikau mūsų mokyklų pakasynomis. Visos kitos, po to ėjusios reformos buvo tik gedulingi pietūs su graudžiomis giesmėmis (kai kas dar verkė, o dauguma buvo susitaikę).
|
xcvxcv 2009-06-16 18:16:36
|
Mokytojas neturėtų pamiršti, kad turi šeimą ir nuosavus (ne tik valdiškus) vaikus. Neturėtų jis per daug persistengti. Kol tai supratau, praėjo beveik 2 darbo dešimtmečiai. Dėl to nuoširdžiai gailiuosi. Pataikaudamas valdžiai, tėvams, mokiniams, Burgiui, nieko nelaimėsi - tik susigadinsi sveikatą. Kolegos, būkite budrūs ir išmintingi, neužkibkite ant burgių meškerės.
|
nora eglei 2009-06-16 17:47:52
|
Cituoju "geras mokytojas yra tas, kuris IŠMOKO mokinį. Negailėdamas nei savęs, dažnai neturėdamas jokio laisvalaikio, skriausdamas savo šeimos narius". Atsakau - toks yra labai blogas mokytojas, nes jis nesugeba derinti savųjų ir darbo interesų.
|
xxx 2009-06-16 17:45:34
|
Tikiuosi, kad tokia -- viskuo nepatenkinta - nevertino abiturientų VBE darbų. Mums šios temos visai neužkliuvo, nes niekas iš mokinių jų nesirinko. Matyt, vaikams nekilo problemų.
|
Gal? 2009-06-16 17:44:32
|
O gal čia jau prasidėjo mokinių ir mokytojų selekcija? Atkreipkite dėmesį į dar vieną temą -"3.3. Visuomenėje netyla diskusijos dėl sudėtingos mūsų tautos kultūros situacijos. Ką ir kaip reikėtų keisti, kad lietuviai galėtų didžiuotis savo kultūra?" ////// O dabar jau keletas klausimų šios užduoties rengėjams (ir nebandykite neatsakyti, nes tada atsakinės ministras, mes jo pareikalausime pademonstruoti 10 kl. žinias ir gebėjimus!): 1. Ar manote, kad nemokamai maitinami 80 proc. mūsų vaikų nieko kito neveikia, tik domisi globaliomis šalies kultūros problemomis ir jų sprendimo būdais? Ne tik domisi, bet ir seka "netylančias diskusijas" šia tema? 2. Prašome paaiškinti, kam priskirti klausime žodį "sudėtingos": "sudėtingos tautos" ar "sudėtingos kultūros", ar "sudėtingos situacijos"? 3. Kiek šitoje potemėje klausimų, į kuriuos dešimtokas privalo atsakyti - vienas ar du? Juk antrasis klausimas nesusijęs su pirmuoju - antrasis klausimas apie DIDŽIAVIMĄSI KULTŪRA, pirmasis apie kultūros problemas... 4. Kodėl antrame klausime aksiomiškai pateiktas negatyvas - kodėl teigiama, kad reikia kažką keisti norint didžiuotis savo kultūra. Argi dabar neturime kuo didžiuotis net kultūros srityje??? Ir tokie klausimai vaikams?! Kai šalies Dėdės ir Tetos Seime nežino atsakymų, ką ir kodėl reikėtų keisti, nes... nemato jokių problemų, susijusių su kultūra?!
|
ateivė 2009-06-16 17:03:45
|
Gal ministrasir egzaminų sferoje "pašienaus", kad tvarka ateitų? Dedu galvą, kad šiuo metu tose viena kitą dubliuojančiose švietimo instancijose, daug kas į kelnes leidžia drebėdami dėl savo šiltų vietelių, juk nejuokas - 200 etatų sumažinti :) Tegu ateina į mokyklas, tos putros srėbti, kuria srebia visi mokytojai. Tikrai tada mokytojų netruks, anot direktoriaus Burgio. :)
|
antroji PUPP kalbėjimo diena 2009-06-16 16:45:30
|
Klausykit, jei ir DABAR tylėsim, tai mes tikrai neverti ne tik Mokytojo, bet ir normalaus žmogaus vardo! Mes su kolegėmis pasitarėme ir nusprendėme, kad NETYČIA taip būti negali, kad šitokios "izdevalkės" ilgai ruoštos ir jos KAŽKĄ liudija, tik štai neatspėjame - ką? Tema "KNYGA IR MES", potemė - SKAITYMO ISTORIJA: NUO MOLINĖS LENTELĖS IKI CD. KĄ APIE TAI ŽINOTE IR MANOTE? Žiūrėjom visos lituanistės ir nusprendėm: arba mums visoms kiaulių gripas, arba tai tema, neturinti nieko bendra su literatūra ir literatūros pamokomis, už kurias esame atsakingos: NEŽINOM, kas buvo rašoma ir skaitoma iš molinių lentelių, bijome, kad ne grožinė literatūra... O DD? Juose galima įrašyti viską ir viską "nuskaityti", tad koks šitas įskaitos klausimas iš tikrųjų, apie ką jis? Istoriją? Bet kuo čia dėtas KALBĖJIMAS, jei klausimas reikalauja ŽINIŲ iš istorijos.Tada reikia skelbti ATSAKINĖJIMO, o ne KALBĖJIMO egzaminą. O dar tas reikalavimas pasakyti, "ką apie tai manote"... Ką galima manyti apie kažkokio išradimo ar išradimų serijos istoriją? Turbūt tą patį ką apie 2x2=4? Ką apie tai manote, gerbiamieji PUPP rengėjai? Maža šitokio šedevro - prašome dar: ta pati tema, tik potemė jau kita: KAIP KNYGŲ SKAITYMAS ORIGINALO KALBA GALI PAVEIKTI JAUNĄ ŽMOGŲ? PAGRĮSKITE SAVO NUOMONĘ. Per lietuvių kalbos pamokas mes skaitome originalo - lietuvių - kalba parašytas knygas ir mus veikia ne KALBA, o tai, KAS ta kalba parašyta, kitaip sakant - turinys. Ar mes kažko nesuprantame šitame NEC išminčių pasaulyje? Norėjau paskatinti savo mokinius skaityti, todėl primygtinai siūliau iš anksto rinktis būtent "KNYGA IR MES" temą. Šiandien aš to gailiuosi, gėda ir prieš vertinusią kolegę, ir prieš vaikus... Šįmetinė tendencija iš PUPP padaryti pasityčiojimą rodo, kad "kažkas negerai Danijos karalystėje".Ribos turėtų būti net tokiems ponams...
|
Burgiui ir kitiems žaviems 2009-06-16 16:32:18
|
Kur galima pasiskaityti kad ir apie mokytoją, bet be protaujančio prašoma tema be paniekos prieskonio ir savęs iškėlimo virš kitų? Burgis jau jaučiasi pakilęs virš avių bandos.
|
keista 2009-06-16 15:56:35
|
kad dabartiniame vis garsėjančiame mokytojo darbo menkinimo kontekste (t.y. nuo pat naujosios vyriausybės darbo pradžios) nebesigirdi kovingųjų žemaičių (išskyrus besiteisinantį Burgiui akakauska), anei "didžiojo mokytojų gelbėtojo ir globėjo" bruzo... Ar tai reiškia, kad tam tikrais pažadais galima nutildyt "gynėjus", o keliais litais - ir kai kurias mokytojų grupes ?
|
:) 2009-06-16 15:35:59
|
arba "kieno giesmę Burgis giedojo..." :
http://www.lrytas.lt/-12451474931243499328-pasaulio-bankas-lietuvoje-mokytoj%C5%B3-per-daug.htm
|
OK 2009-06-16 15:23:51
|
reikėtų Jums Burgį pažinti arčiau, tai nustotumėte juo žavėtis. Juk jis pats geriausias, gudriausias ekspertas, galintis nustatyti mokytojo kvalifikaciją, kompetenciją ir kt. Tik savęs nemato... ir aš iš pradžių juo labai žavėjausi.
|
Ne Šemeta 2009-06-16 15:13:34
|
Manau, kad pasaulio bankas nevertina atnaujintųjų programų turinio, o skaičiuoja pinigus. Keista, kad tai kelintą kartą tampa vos ne pasaulio problema, nors vargu, ar mūsų brangiosios tėvynės švietimo biudžetas sudaro vieną kvadrilijoninę procento to banko pinigų (vertinimas, vienž, hipotetinis).
|
DOKTOR 2009-06-16 15:09:57
|
Ponai ir ponaičiai, geriau jūs būtumėt.....Negi taip svarbu, kaip aš operavau tą ligonį. Aš juk kažkaip ten pjoviau, braukiau prakaitą ir skubėjau, kur manęs laukė jauna, žavi rezidentė. Man tie pacientai visai neužkliūva, ateina, išeina (arba juos išneša...)Rytoj bus kiti.
|
Pojaunis 2009-06-16 15:08:09
|
"Pasaulio bankas vėl sukritikavo Lietuvos švietimo sistemą" - bėga (teka, skrenda, ropoja, rujoja...) eilutė. Gal paprasčiau būtų parašyti, ko nesukritikavo? Kol jaunas, reikia eiti lauk iš čia, o tai loja visi, kas netingi.
|
Dar besikapanojantris 2009-06-16 10:28:39
|
Stiprybės Burgiui. Duok Dieve Jums sveikatos. Jei išdrįsot tarti tiesos žodį, nemanau, kad nesitikėjot lavinos mėšlo... Valdininkai paieškos net neperpuvusio...
|
Kaimo Jurgis 2009-06-16 10:22:46
|
Turėjau omenyje pagrindinę mokyklą, o ne vidurinę - jaunystė irgi inertiška... Ar nebus po šios dienos PUPPo pūpsnis negero kvapo ( kažkas užstūmė jušką). Ką norėti - tiek laiko praėjo nuo sovietinių šunvočių švietime operacijų pradžios, o jų kyla jau lietuviškų, ir tai vyksta be pertrūkių. Pavasaris, vasara, egzaminai, viltys, o abiturientams - į paširdžius, į paširdžius... Dešimtokai po šio pasipūpsniavimo turėtų sulaukti šviesos tunelio gale, bet. atrodo, tunelis siaurėja fiziškai.
|
kaimo jankelis 2009-06-16 08:14:30
|
Tikrai ne Sukiene sukele chaosa svietime. Jis jau seniai sudirbtas dar iki jos. Koks gali buti ugdymas keturmetese zabegalkose. Juk niekas neprisiima atsakomybes. Man, pvz., viskas gerai. Jau susitaikiau su sitom nesamonem, vaikai jau bebaigia mokykla, tai kaip nors. Sekmes Jums, zemes kurmiai. Neraudokit nors del sios dienos PUPP temu. Tuoj kirpsim voka:))
|
to Kaimo Jurgis 2009-06-16 07:36:10
|
Ne vidurinėje, o tik pagrindinėje (10 kl.) mokykloje. Šiandien antroji PUPP kalbėjimo diena................. Niekas nesikeičia, niekas nesikeičia, niekas nesikeičia........... Ar kas nors atsako už ką nors? Kodėl į dalykinę kritiką nebūna atsakymų? Kas leidžia Šukienei kabinti visiems makaronus - atseit kasmet viskas tik geriau ir geriau? Blogiau viskas, nes blogėja požiūris, didėja neatsakomybė, cinizmas. Nukentėti turi tik kalbantys ir mąstantys. Garantuoju - prieš Burgį bus sukeltos visos juodosios technologijos, nors žmogus pasakė tiesą. TIESĄ ir tik TIESĄ!!!
|
Kaimo Jurgis 2009-06-15 21:21:24
|
Egzistuoja dvi neatskiriamos pusės - kultūra ir natūra. Taip bus tol, kol egzistuoja žmonija. Po jos liks tik natūra, nes nebebus kam diskutuoti. Kultūra - visa, ką sukūrė žmogus. Ir tokie klausimai vidurinėje mokykloje????????????????????????????
|
visoms nelaimingoms per ir po PUPP 2009-06-15 21:09:16
|
Ponios ir panelės, geriau Jūs būtumėte pažiūrejusios tuo metu pro langą, pasidžiaugusios vasaros žaluma. Negi taip svarbu, kaip buvo suformuluotas klausimas. Vaikai juk kalbėjo, braukė prakaitą ir skubėjo ten, kur juos šaukia žydinti jaunystė. Man tie klausimai visai neužkliuvo - atėjo ir išėjo. Rytoj bus kiti.
|
Logika 2009-06-15 20:46:59
|
NEC (Šukienė) laikosi pozicijos, kad užduočių rengėjus reikia užsisuginti iš nieko, jie turi augti mokydamiesi iš savų klaidų - taip ji pasakė VBE vertintojams praeitos savaitės ketvirtadienį. Šiandienos PUPP žodinės dalies klausimai parodė, kad iš rengėjų nereikalaujama ne tik kvalifikacijos, bet ir paprasčiausios logikos. Aš papildyčiau nelogiškų klausimų sąrašą štai tokiais klausimais: 3.4Kokias KULTŪROS TRADICIJAS puoselėjate šeimoje (giminėje)? 3.5. Jaunimo požiūris į įvairias Lietuvos KULTŪROS FORMAS. Ką apie tai žinote ir manote.//////// Reikalas tas, kad žodis "kultūra" daugiaprasmis ir neįmanoma suprasti klausimo, juk protingai mąstant tradicijos ir yra kultūra, tai ką reiškia "kultūros tradicijos"šeimoje? Tas pats su kultūros formomis: kuri kultūra turima minty - elgesio su gamta, su žmogumi, keliuose, su vyresniaisiais, su jaunesniaisiais, su mažumomis (tautinėmis, seksualinėmis), su "kitokiais", buities, religijos, šeimos kultūros ir t.t.Ko buvo norima - siaurinti klausimą? Šito nenumato PUPP programa.
|
Irena 2009-06-15 20:37:40
|
Kaip norėtųsi, kad bent "Dialogo" komentaruose būtų diskutuojama, o ne svaidomasi piktais, vienas kitą geliančiais žodžiais žodeliais (nors tiek, kad be keiksmažodžių ir visokių "grožybių"). Direktorius kelia problemas (gal kartais ir kiek per aštriai), jose tikrai yra tiesos grūdo. Ir aš dėl kai kurių minčių diskutuočiau, tačiau minčiai, kad vidurinė ar gimnazija yra BENDROJO lavinimo mokykla ir iš jos išeidamas jaunas žmogus turi įgyti ir bendrųjų žinių (ir tų dabar keliamų kompetencijų) iš viso mus supančio pasaulio, kad laikydamas geografijos baigiamąjį egzaminą neparašytų "Nemunas išteka iš Kauno ir įteka į Juodąją jūrą". Pradedant profiliavimu bendrasis lavinimas (ugdymas) buvo nustumtas į šoną, nes dvyliktokai jau dirbo vos ne pagal pirmo-antro kurso tam tikros specializacijos programas. Gal aš ir neteisi, yra tikrai daug pakankamai išprususių, apsiskaičiusių jaunų žmonių, bet tikrai nemaža dalis abiturientų BENDROJO išsilavinimo taip ir neįgyja.
|
šiandieninė egzaminuotoja 2009-06-15 20:25:25
|
O juk tas užduotis PUPP'ui ar VBE ruošia turbūt ekspertai, ar ne? Nemanau, kad vyr.mokytojai ar metodininkai. Ir ką tai sako apie kvalifikaciją? Ką apskritai vardas sako apie kvalifikaciją? Ir kur jie dirba? Vargu ar provincijoje, nors... ką žinosi...
|
Burgis 2009-06-15 19:25:44
|
ww: kam man pinigai? Man jau tuoj 60 (jei sulauksiu...). Jau bent 20 metų nedirbu dėl pinigų ir nedirbsiu - aš ne vergas...
pagrindinukei: Jūs kalbate mano kalba! O, kad kas nors mudu išgirstų... Pastebėjote, kaip mane "profesionalai" užpuolė dėl to, kad lendu į jų sritį? O kas yra mano sritis? Vidurinė mokykla, gimnazija turi suteikti BENDRĄJĮ išsilavinimą, priimtiną kiekvienam žmogui, todėl kiekvienas taip išlavintas žmogus turėtų sugebėti ne tik suformuluoti užduotis jaunesniems, bet ir ištaisyti jas! Ne, fizikui neleista net prasitarti apie lietuvių kalbą, o anglistei - apie matematiką! Aristotelis, Platonas, Demokritas, Archimedas, Leonardo da Vinčis, Seneka, Marksas, Leninas, Grybauskaitė, Obama, Einšteinas - nė vienas išsilavinęs žmogus to nesuprato ir nesupras! Užjaučiu Jus, pagrindinuke.
|
pagrindinukė 2009-06-15 17:23:40
|
Šiandienos PUPP kalbėjimo temos neatlaiko jokios kritikos, vėl sakysit, kad tylėtume, kad niekam tai nerūpi? Viliuosi, kad mano prašymą perskaitys direktorius Burgis ir pakomentuos iš savo, eilinio skaitytojo, logiškai protaujančio žmogaus, pozicijos tokias potemes:3.3. Vietos, kuriose gyvenate, žymiausi kultūros objektai.Kokią TAUTOS ISTORIJOS patirtį jie pasakoja jaunimui? Savo ARGUMENTUS PAGRĮSKITE (paryškinimai mūsų, t.y. lituanistų). Nei mes, nei dešimtokai nesupratome: 1. Ar būtinai kultūros objektai turi sietis su tautos istorija? Praktiškai tai du visiškai skirtingi klausimai, ir jei dešimtokas rinkosi kalbėti apie dailės galeriją, Meninės fotografijos saloną, Jamachos mokyklą, Dailės studiją, tai jis niekaip to negalėjo sieti su tautos istorija. O kad argumentą dar reikia pagrįsti ("Savo ARGUMENTUS PAGRĮSKITE"), tai neteko girdėti, aš ir mano kolegės mokėme, kad argumentas - tai ir yra pagrindimas! Toks reikalavimas per įskaitą panašus į reikalavimą pavyzdį įrodyti pavyzdžiu! Kitas klausimas: 5.5. Šeimos atmosfera ir jaunas žmogus. Kąapie tai manote? ....... Mes nesuvokėme, ką galima MANYTI apie du nesusietus objektus, juk mintis tai nesuformuluota! Bent jau būtų nuoroda dešimtokui pačiam susiformuluoti potemę, o dabar.... Dar vienas nemirtingas klausimas: 5.4. "Mes per daug stebime gamtą ir per mažai gyvename su ja" (O.Vaildas). Pagrįskite arba paneikite šį teiginį.... Koks absurdas - kaip galima STEBĖTI GAMTĄ joje nebūnant, negyvenant? Štai ir dėstė šešiolikmečiai, kad gamtos stebėti nereikia, reikia joje apsigyventi. Nestebint? Nematant, ar kaip?Bet gal mes neteisios, gal priklausome tai Burgio įvardytai kategorijai, kuri neturi teisės dirbti jo mokykloje, nes nieko nesupranta? Ką mums galvoti, ką atsakyti mokiniams, jei pačios tokiomis temomis nepakalbėtume?..
|
ww 2009-06-15 16:23:28
|
Sotus alkano neužjaučia. Pagal Burgį, visi turėtų atsidaryti savo gimnazijas ir KALTI pinigus, t. y. švietimas turi tapti dar viena verslo sritimi.
|
gerb. litwinai 2009-06-14 23:43:52
|
Toks lietuvių žinių (ir visokių kompetencijų) tikrinimas gal ir reikalingas būsimiems lingvistams, įvairiems kalbininkams ir praktiškiems plunksnagraužiams, visiems kitiems tai tik Iljičiaus lemputės - uždarė duris ir amen...
|
Lituana 2009-06-14 22:40:08
|
Manau, kad dabar pats laikas pasikapstyti po egzamino kokybę - egzaminas praėjo, darbai įvertinti, dabar skaičiuojami rezultatai ir kol dar gyvi pirmieji vertinimo įspūdžiai, būtina pakalbėti, kas kliuvo, kas buvo negerai, ko pasigedome. Šį kartą, atrodo, labiausiai kliuvo ne teksto suvokimas, o rašymo užduotys, jų santykis su programomis, paauglių psichologijos nepaisymas. Vertinime kliuvo kontrolinės savaitės vyresniųjų vertintojų kvalifikacija, vadinasi, reikia keisti atrankos principus. PUPP staiga sugalvojo pareikalauti iš mažių aukštojo intelektinio pilotažo. Tik atvirai kalbėdami apie trūkumus galime keisti situaciją, jei tylėsime - tapsime stovinčiu ir gendančiu kūdros vandeniu.
|
Laimingasai 2009-06-14 19:22:59
|
Koks aš laimingas, kad mokyklą baigiau iki lituanistų morčiaus.
|
horti morti 2009-06-14 19:14:17
|
Baikite tas diskusijas apie egzaminą. Jis jau praeityje ir nereikia kapstytis po tuos kontekstus. Įsidėmėkite, abiturientams jie ,,do lampočki". Apie visus kitus ugdytinius pakalbėsime rudenį.
|
provincija - to fox 2009-06-14 18:18:40
|
Aš manau, kad direktorius Burgis kalbėjo apie NEŽINOMĄ V.Juknaitę, bet juk jei pagal programą autoriai pasirenkami, tai tikrai V.Juknaitė galėjo likti mokiniams nežinoma. Net jei mokiniai skaitė kitą V.Juknaitės kūrinį, pavyzdžiui, "Tariami iš tamsos" ar "Išsiduosi. Balsu", ištraukos jie galėjo nesuprasti ir nesuprato - vertinau VBE darbus savivaldybėje ir mačiau, skaičiau, kiek dėmesio tie vargšeliai skiria... puodukui vyro rankose, nes kitko nesupranta. Gal buvo galima rasti kažkokią autonomiškesnę ištrauką, aiškią be viso kūrinio konteksto? Tokių ištraukų nemaža "Šermenyse", net dešimtokų patikrinimui kažkada buvo duota graži prasminga ištraukėlė. Taip, kaip tekstai egzaminui parenkami dabar, labai skaudina lituanistus, "nepataikiusius" privalomai nagrinėti ŠITĄ, o ne kitą kūrinį.Kaip pasiaiškinti mokiniams? Jie mūsų, suaugusiųjų, žaidimų nesupranta...
|
lietuvių kalbos programa 2009-06-14 18:10:16
|
Tęsdami savo tyrimą "Kaip egzamino užduotys atitinka Bendrąją programą" pažiūrėkime, kokius kontekstus mokinys GALĖTŲ nurodyti arba jais remtis, siekdamas interpretuoti tekstą didesniam taškų skaičiui nei minimumas už turinį. Anksčiau nurodytieji programos aspektai duotoje ištraukoje nerandami, nebent galima būtų kalbėti apie charakterio kūrimo fragmentiškumą, tačiau jis gali būti matomas tik perskaičius visą kūrinį, o ne mažoje, galbūt atsitiktinėje ištraukoje. Vienareikšmiškai atsakysime, kad tokio akivaizdaus konteksto nėra, tą įrodė ir VBE interpretacijos. Kiek patys matėme ar kalbėjome su kolegomis, Juknaitės teksto kontekstų, REIKALINGŲ tekstui suvokti, beveik nėra. Kaip šiuo atveju reikėjo elgtis vertintojams, kuriems vertinimo instrukcija, reikalaujanti kontekstų, yra privalomas vykdyti dokumentas? Ar kontekstų atžvilgiu visi tekstai parinkti lygiaverčiai? Pagalvokime: J.Biliūnas ir V.Juknaitė... Akivaizdu, kad ne, kad mokinys verčiamas ne laisvai rinktis tekstą, o gudrauti: sverti, matuoti, kiek ir ko jis ŽINO iš vertinimo instrukcijos reikalavimų. Bet STOP - ar kas nors matė šį dokumentą, t.y. vertinimo instrukciją, jau patvirtintą? Deja, ne, NEC komanda įslaptino net vertinimo kriterijus (juos matė tik VBE vertintojai, vertinimo instrukcija patvirtinta jau po egzamino, t.y. gegužės 22 d.).Toks nesąžiningas žaidimas reikalauja būti paviešintas - eksperimentų su mūsų vaikais ir taip jau gerokai per daug, o atsakingų už šitą chaosą, kaip visada, nėra.
|
fox 2009-06-14 18:07:06
|
Direktorius apie Juknaitės tekstą kalbėjo visai ne iš tos pusės, jam galbūt net nežinomos egzaminų programos subtilybes. Ji kalbėjo, kad Juknaitė apskritai nežinoma, taigi ir egzamine neverta dėmesio autorė. Pirmtakai, bandę kalbėti apie literatūrą, buvo Ramanauskas - Greitai, Bartkus tik bėda, kad net nežvilgtelėjo į mokyklos programas. Toks diletantizmas (?) dabar itin madingas, juk tikslas - ne iškelti pagrįstą problemą, o pasireklamuoti ir sukelti skandalą, kuris irgi yra savireklama (šiais laikais, anksčiau būtų buvęs gėda)
http://www.alfa lt/straipsnis/10257209/?Lietuviu.literaturos.programa.mokyklose.bukina.tauta=2009-01-30_09-29
|
lietuvių kalbos programa 2009-06-14 17:53:45
|
Direktorius Burgis teisus kalbėdamas apie V.Juknaitės konkretaus teksto teisę būti VB egzamine. Bendroji lietuvių (gimtosios) kalbos programa nurodo, kad iš toliau išvardytų autorių reikia PASIRINKTI tik du ir pasirinkti BET KURIUOS jų kūrinius, toliau nurodyti ASPEKTAI, kuriais reikia tuos pasirinktus kūrinius aptarti. Būtume didžiai dėkingi Egzaminų centro egzamino rengimo grupei už paaiškinimą, kur jie tame duotame V.Juknaitės tekste įžvelgia nors vieną programoj kaip būtiną aprašytą aspektą... Cituojame programą: "Proza. J. Aputis, R. Granauskas, V. Juknaitė, S. Šaltenis, B. Vilimaitė (du pasirinktų autorių kūriniai). Naujos pasakojimo technikos (sąmonės srautas, menamoji tiesioginė kalba). Pakitusi žmogaus koncepcija (pabrėžiamos ne aplinkos determinantės, o prigimtis, pasąmonė, iracionalumas). Charakterio kaita: nuo vientiso prie fragmentiško, nevienareikšmiško personažo. Pavaizduotasis pasaulis groteskas, fantastika, sapnas. Prozos kalba: polifoniškumas, žemojo stiliaus , slengo vaidmens išaugimas."
|
Povilas 2009-06-13 21:11:23
|
Dėl mokytojų skaičiaus Jūs teisi. Dar anksčiau viena darbo biržos darbuotoja pažymėjo, kad mokytojų beveik nebetrūksta - baisesnio nsusipratimo nebegali būti. Kas sprendžia apie mokytojų buvimą ar nebuvimą? Kaimo mokyklose bus blogai. Netgi tie, kurie važinėja iš rajonų ar miestų, pagerėjus situacijai ekonomikoje, nebevažinės. Ten dirba daug priešpensijinio amžiaus mokytojų ar pensininkų, daug kas tiesiog aukojasi, nors norėtų poilsio. Net Steponavičius džiaugiasi, kad mokytojų nebetrūksta. Kas jam tokią informaciją teikia? Jau garsiai kalbama apie autobusiukų skaičiaus didinimą, mokiniai bus vežiojami į miestelius ar rajono centrus dar masiškiau. Kur tai veda? Į kompetencijų ugdymą! Bėdų būtų daug mažiau, jei visuose lygiuose, ypač aukštuosiuose ešelonuose, būtų mažiau diletantų.
|
Janina 2009-06-13 20:51:29
|
Mokytojų perteklius, kiek žinau iš praktikos, yra Vilniuje, Kaune, nes jaunimas nenori išvažiuoti iš didesnių miestų ir kabinasi į bet kokį darbą. Pažiūrėkite, kiek jaunų veidų galima rasti rajonų centruose - vienetai. Esu konsultantė, vedžiau seminarus ir žinau, ką šneku. Auditorijose būdavo 2, geriausiu atveju 3 jauni mokytojai (iki 25-27 metų). O dabar pagalvokite: absoliuti dauguma vidutinio amžiaus mokytojų dirba (gal vėliau taip nebus) virškrūviu, t. y. 1,5 etato, todėl susidaro įspūdis, kad vietos užpildytos. Jei leis turėti tik 18-20 kontaktinių valandų, tai kas paims atsilaisvinusias? Man čia tie galai niekaip nesusiriša. Direktorius Burgis mato savo parapiją, o ką jis žino apie Lietuvą?
|
Tik mokytojas -Burgiui 2009-06-13 20:19:14
|
Ačiū už rašybos pamokas, nors kaip matėte, kai kurias klaidas ir pats pastebėjau ir pataisiau. Tiesiog komentarą rašiau dirbdamas dar kelis darbus, nors tai nėra pateisinama. Malonu, kad neturite pastabų dėl komentaro esmės
|
Matilda- vertintojai 2009-06-13 12:12:29
|
Įdomu, iš kur tokia neklstanti avelė atsirado? Neduok, Dieve, pakliūti į tokios rankas. Drįsčiau priminti, kad neklystančių ir visažinančių nėra. Tiesiog fiziškai ir psichiškai neįmanoma visko aprėpti. Čia turbūt man pritartų ir A. Čekuolis. O kad pasižiūrėjo ir pasvarstė, sveikintina. Žymiai blogiau būtų , jei tokia ,,visažinanti" taip nutaisytų, kad nukentėtų vargšas mokinys. Aš už ieškančius ir besimokančius visą gyvenimą.
|
xi 2009-06-13 00:12:26
|
Beje, per paskutinius porą mėnesių buvo skambinta ir į mokyklos raštinę atsiųsta net 8 CV su prašymais priimti į darbą (7-mokytojų, 1-psichologo). Regis, jau netrūksta mokytojų :-) tik kaži kaip su tuo jų gerumu?
|
kosmos 2009-06-12 23:43:50
|
Kažkas yra pasakęs:"Bijok laimingų, jeigu jų yra..." Perfrazavus galima pasakyti:"Bijok visažinančių ir neklystančių..." Norvegijoj per egaminą išdalina visą literatūrą ir kt., tavo reikalas - mokėti susirasti informaciją. Jeigu kažko nežinojo vertintoja ir atidžiai ieškojo, neapsimetė, kad žino, tai tik pagirtina. Argi įmanoma viską žinoti, jei jau buvo galima įteisinti "LYRINIUI SUBJEKTUI"?
|
Vingių Jonas 2009-06-12 23:25:07
|
Atsiverčiau tą alfa.lt ir - o dieve - vėl Steponavičiaus patagrapija. Gal jis narcizas? Taip: išvaikyti tuos nemokšas ir nevalas kaimo mokytojus, tik pinigus gadina, geriau ŠMM-jai skirti, ten ministeris žino kam duoti...
|
Sakmė 2009-06-12 23:03:06
|
Kažin, ar šiandieninės PUPP matematikos užduotys buvo "lyderių" noras parodyti, kokie mokiniai ir jų mokytojai yra nevykėliai, ar šiaip ne tas programas sudarinėdami užduotis pasiskaitė?
|
AK 2009-06-12 22:40:17
|
taigi apsirikau, Burgis visai nera kietuolis, mat antrina valdininkams - mokytoju per daug, jie blogi, jie gauna didelius atlyginimus, ju darbo diena trumpa, atostogos milziniskos - juk mokytoju streiko metu tas tiesas mums kalte kale i gava bent keli SMM klerkai. Taigi Burgis - paprasciausias prisilaizelis - joks jis kietuolis. Apsirikau.
|
katrė 2009-06-12 21:33:24
|
"...šiandien pedagogų yra per daug..." Spėkit kieno šis teiginys? .... Neatspėjot.... http://www.alfa.lt/straipsnis/10277026/?Steponavicius.susirupino.tragisku.kaimo.mokyklu.lygiu=2009-06-12_13-00. Šai ir paaiškėjo kas kieno komandoje...
|
Vertintoja 2009-06-12 20:49:17
|
O aš pritariu Burgiui, nes kvailiai ir menkystos užkerojo švietimo sistemą lyg kokios varnalėšos. Pažvelkite į gimtosios lietuvių kalbos vyresniųjų vertintojų (rašymo užduoties) komandą - bent trims iš aštuonių "vyresniosioms" labai praverstų paskaitinėti 5-8 klasės gramatikos vadovėlius, nekalbant jau apie visa kita... Gali plyšti iš juoko matydamas, kaip tokios "asės", sukišusios galvas pusvalandį sprendžia, ar reikia sakiniui KAŽKOKIO gramatinio centro... Burgis tokias mokytojas išspirtų lauk be ceremonijų po pirmos "pasirodymo". Ir šauniai padarytų, nes jau nėra jėgų žiūrėti, kaip visi pagal lietuvių liaudies patarlę durniams kelią duoda...
|
Ne Kardanas 2009-06-12 20:33:37
|
Net Kardanas (Džerolamas Kardanas (1501 ar 1506 - 1576) - italų filosofas, matematikas ir fizikas) suprato, kad sutrikus mechanizmo darbui, pirmiausia reikia ieškoti, kuris sraigtelis sulūžo. Deja, švietimo sistemoje mechanizmo darbas stringa ne dėl sraigtelių gedimo...
|
Negaliu neparašyti 2009-06-12 20:09:37
|
Na, kolegos komentatoriai, pliekiat Burgį, kad arogantiškas ir visoks kitoks, supratau, kad jis jau pats blogiausias žmogus, bet perskaitykite visus komentarus iš eilės ir pamatysite, kad mokote primityviau už Birgį ir mokytesni bent 100 kartų už jį dedatės. Fiziko komentaras čia labiausiai tinka visiems komentatoriams...
|
Braškių mėgėjas 2009-06-12 19:38:08
|
Bamblinėju šiandien po sodą, mėgaujuosi braškėmis nepamiršdamas įnirtingai kovoti su piktžolėmis. Girdžiu: Steponavičius džiaugiasi, kad krizė sumažino mokytojų mokyklose trūkumą, todėl ruošiamasi nuo rugsėjo atsisakyti tų, kuriems iki aukštosios mokyklos diplomo likę daugiau kaip metai. Susimaitinau dar vieną uogą ir galvoju: ar čia kalbama apie tikrai mūsų Steponavičiaus pasakytas mintis? Gal kas galite pakomentuoti?
|
Proto bedugnė 2009-06-12 19:29:29
|
Į bet kurią mokyklą nuvykęs protingas žmogus ras joje daug gero, ras ir bėdų. Nuvykęs dar protingesnis, ras dar daugiau gero ir nemažai trūkumų. Bet - parodykit man tą protingąjį...
|
lina 2009-06-12 19:26:10
|
Mokytojo darbas vertinamas tik pagal rezultatus- mokinių egzaminų rezultatus.Pažymiai - niekas. Reiklus mokytojas parašys vienokį, o "pelų maišas"-kitokį tiesiog norėdamas kažkam įtikti ir eidamas pačiu lengviausiu keliu.
|
Fizikas 2009-06-12 19:24:02
|
Boro (Nilsas Boras (1885-1962) - danų fizikas, 1922 m. fizikos Nobelio premijos laureatas. Jo sūnus Ogė Boras - 1975 m. fizikos Nobelio premijos laureatas) mandagumas ir taktas buvo labai gerai žinomi amžininkams. Jis niekuomet nebardavo savo bendradarbių ir nekritikuodavo pranešėjų. Todėl fizikai krimsdavosi, išgirdę net tokį atsiliepimą: 'Tai labai įdomu". Savo vertinimus Boras dažniausiai pradėdavo žodžiais: "Aš nesiruošiu kritikuoti". Netgi perskaitęs niekam tikusį darbą, jis sakydavo: "Aš nesiruošiu kritikuoti, aš tiesiog negaliu suprasti, kaip žmogus gali parašyti tokią nesąmonę".
|
eglė 2009-06-12 19:18:20
|
geras mokytojas yra tas, kuris IŠMOKO mokinį. Negailėdamas nei savęs, dažnai neturėdamas jokio laisvalaikio, skriausdamas savo šeimos narius. Tokiam mokytojui lenkiasi mokiniai, jų tėvai.Tik pažiūrėkit, kas darosi tose mokyklose, kuriose dirba vos pora gerų mokytojų?Tėvai griebia vaikus ir bėga į kitas mokyklas.Juk nenori, kad jų vaikai būtų žalojami, t.y.neparuošti egzaminams. tai ne juokas.O kodėl vienų mokyklų vadovai sugeba suburti gerų mokytojų komandą, o kitų ne?
|
kosmos 2009-06-12 18:44:15
|
P.Burgis labai jau drąsiai vartoja sąvoką "geras", "blogas" mokytojas. Ją galime taikyti visame visuomenės gyvenime,pvz.,geras gydytojas, geras politikas. Taigi gerų visada ir visur nėra daug, nors ir labai norėtųsi...
|
kauniete 2009-06-12 17:54:19
|
Nelaikau Burgio lyderiu. Mano matas kitas: kuo labiau zmogus ispruses, tuo jis korektiskesnis, kulturingesnis, taktiskesnis ir pakantesnis. Darytina isvada - Burgis didybes manija susirges pasikeles savimyla: "as geriausias, o kiti - $udo gabalai"
|
ateivė 2009-06-12 17:19:45
|
Turi būti aiškūs gero mokytojo, gero studento, gero mokinio įvardijimo kriterijai. darbo ir mokymosi rezultatai? Pažymiai? Juk ir tų pačių rezultatų siekiama skirtingais būdais. SMM kažkada darė tyrimą ir nustatė, kad geriausių valstybinių rezultatų pasiekę mokytojai dirbo pasibaisėtinais metodais. Gal yra plačiau apie tai žinančių?
|
AK 2009-06-12 16:46:26
|
Tai, kad melas yra melas - mokytoju tikrai nera per daug - apsilankykite Telsiu darbo birzoje - ten darbo iesko keli simtai statybininku, mokytoju pernai buvo uzsiregistrave berods septyni. Siemet gal dar maziau, tai jog is tukstancio pedagogu septyni praeita rudeni nesusirado darbo visiskai nerodo minetos profesijos darbuotoju pertekliaus - nezinau ka turejo Burgis teigdamas, kad mokytoju yra per daug.Tad ir atsiprasyti nera uz ka...
|
audriusjurgis 2009-06-12 15:47:26
|
Tikrai nenustebsiu, išvydęs Burgį Steponavičiaus "vanagų" komandoje. Komandoje, kuri kaupia jėgas, ruošia dirvą laukinio liberalizmo dėsnių įvedimui bendrojo lavinimo mokyklose (aukštosiose jau tai faktiškai padaryta). O pagrindinė prekė šioje rinkoje - mokinys su savo krepšeliu. O skaičiuojama labai paprastai - daug pinigų garantuoja gerus mokytojus, geri mokytojai - aukštą mokinių žinių lygį, o daug pinigų bus sukaupta TIK didelėse mokyklose. Beje, 99 proc. didelių mokyklų yra miestuose.
|
kaimynas 2009-06-12 14:29:56
|
Ponas Burgi, KTU gimnazijoje mokosi daug mano buvusių mokinių ir aš juos puikiai žinau, nes mokiau nuo šeštos klasės. Su jais bendrauju, lyginame mokyklas. Gaila, kad nemažai jų nusivylė KTU gimnazija, taip pat žinau ir bendrauju su mokytojais, kuriuos jūs taip išaukštinote, daugelis jų nieko nesiskiria nuo kitų mokytojų. Gerai, kad aukštinate savus, bet niekinti kitus, kurių visai nežinote yra žema. Linkiu jums iš aukščiausios kokybės molio lipdyti pusėtinus puodelius.
|
Tik Mokytojui 2009-06-12 14:21:59
|
Rašybos pamoka:
ankščiau (= ankSčiau, nes ANKSTI) nurodė tikslius skaičius;
subjektyvę (= subjektyvIĄ, nes SUBJEKTYVI, o ne "subjektyvė") nuomonę reikšti;
grąsinate (= grAsinate, nes GRĖSĖ) teismais.
|
atsiprašau, neapsižiūrėjau 2009-06-12 13:51:45
|
Subjektyvią nuomonę
|
Tik Mokytojas 2009-06-12 13:49:44
|
Gerb. Burgi, į VVPI stojau 1976 m, konkursas buvo beveik 4 žmonės į vieną vietą. Beje, stojau kartu su A. Kakanausku, į tą patį fakultetą, jis jau ankščiau nurodė tikslius skaičius, kuriems aš pritariu. Tad jūsų teiginys apie nevykėlius, stojusius į VVPI ir dirbančius mokytojais - irgi melagingas. O jūsų atsiprašymo kažkaip dar nebuvo. Nors... Gal visi, dirbantys švietimo sistemoje - nevykėliai ? Jūsų interviu buvo ir daugiau neteisingų minčių. Tai kodėl Jūs subjektyvę nuomonę reikšti viešai galite, o kitiems - grąsinate teismais? "Jupiteri, tu pyksti?", "Kas galima Jupiteriui, negalima jaučiui?"
|
provincijos mokytoja 2009-06-12 13:25:27
|
na vat, ir grasinimai prasidea, stiprus zmones taip nesielgia... jei jie teisus, nekreipia i ivairius komentarus... gal gerb. Burgiui nereiketu niekinti savo kolegu, o atvaziuoti i kaimelius ir pabandyti cia padirbeti... kaimas issigimsta, o prie to labai prisideda valdzia... turim ir mes sviesuliu, kurie, beje KTU gimnazijoje mokosi... o kas jiems pagrindus suteike? kaip zinia - is prasto molio ir puodai prastesni savo isradinguma pasitelkti, kad sudomintum mokini be jokios motyvacijos... tuo tarpu "elitiniu" mokyklu mokytojai zaidzia profesoriu...
|
Burgis_autoriui 2009-06-12 13:01:53
|
Gerb. p. Antanai Kakanauskai, cituoju Jūsų teiginius: "aš lyderis ir nevykėlius niekinu"; "straipsnio (straipsnio nebuvo - buvo interviu, pavadinimas ne mano - B.B.) pavadinimu parinktas teiginys - melas"; "B. Burgis vaidina "kietą"; "B. Burgio teiginys - irgi melagingas". Jūs žinote, kad už kaltinimus melu yra straipsnis, bet jau ne laikraščio straipsnis? Gal norėtumėte atsiprašyti?
|
|

 |
|
 |
     |
 |
© Dialogas Visa čia pateikta medžiaga yra Dialogo redakcijos nuosavybė. Kopijuoti, platinti be redakcijos sutikimo DRAUDŽIAMA. |
web - dizainas ir sprendimas :
|  |
 |
|
|
| | | | |