Dialogas - nepriklausomas švietimo savaitraštis - pedagogai - mokytojai
naujasis www.dialogas.com - mokytojų laikraštis

 


Registruotiems vartotojams Registruotis
Rupūs miltai
Redakcijos skiltis
Rupūs miltai
Požiūris
Atgarsiai
Egzaminai
Pinigai
„Dialogas“ klausia
Klausiate - atsakome
„Dialogo“ interviu
Kolega - kolegai
Konfliktas
Ieško darbo /Siūlo darbą
Numerio tema
Aukštasis mokslas
Psichologija
Asmenybės
Aktualu
Paraštė
Vėlaus vakaro skaitiniai
Kiti straipsniai
Skelbimai
Informuoja ministerija

  Rezultatai

„Dialogo“ straipsnių archyvas
TAISYKLĖ NR. 6
SEIMO SPRENDIMAS – KRITIKOS TAIKIKLYJE
NEKOKYBIŠKIAUSIOS – DORINIO UGDYMO PAMOKOS
„Dialogo“ fotoarchyvas
Portretinės nuotraukos
Meninės nuotraukos
Reportažinės nuotraukos
NEKOKYBIŠKIAUSIOS – DORINIO UGDYMO PAMOKOS  (2010, Nr. 15)

„Tikybos ir etikos pamokų kokybė yra prastesnė už visų kitų dalykų stebėtų pamokų apibendrintus kiekybinius vertinimus“, – skelbiama Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros (NMVA) atliktoje Dorinio ugdymo pamokų kokybės 58-iose bendrojo lavinimo mokyklose išorės audito metu 2007–2008 m. m. analizėje. Tokią išvadą NMVA specialistai padarė išanalizavę protokolus, kuriuos išorės audito metu surašė 160 tikybos ir 121 etikos pamoką stebėję vertintojai.

<...> O kokių disciplinų Lietuvos mokyklose mokoma geriausiai? Ogi įvairių neformaliojo ugdymo dalykų ir kūno kultūros! Būtent šie užsiėmimai NMVA specialistams atlikus įvairių stebėtų pamokų kokybės palyginimą atsidūrė reitingo viršūnėje. 

Visas apžvalgininko Vytauto STRAZDO straipsnis – „Dialoge“. 

Gabrielės Tervidytės nuotr.





Komentarai:  



VILTĖ    2012-09-07 21:43:45

Ar kas nors iš viso žino kas gerai, o kas blogai??? Smerkti, teisti oi kaip mes mokame ir skubame. Gal išgirskim savo širdies poreikį ir sielos šauksmą - SOS!!! Kai mus sukausto begalinė baimė patys keliai suklumpa prieš šventojo paveikslą ir... nemokame pasakyti ką jaučiame, ko norime ir t.t. Pradėkime mąstyti kaip ŽMONĖS, nes turime ne tik kūną, bet ir sielą. Pradėkime ją rūpintis, atstatyti pusiausvirą, visų pirma susitaikyti ir sugyventi su SAVIMI, toliau su savo ARTIMU ir KŪRĖJU. Dirbu tikybos mokytoja jau daug metų. Neturiu problemų su mokinių drausme, jie yra visi geri tik jų, kaip ir mūsų suaugusių, veiksmai ar pasirinkimai netinkami. Tikybos pamokos buvo yra ir bus reikalingos mokyklose. O jei dėstymo metodai ar mokytojai ne tie, tai tegul daugiau dėmesio skiria mokyklos administracija ir pastebi tas pamokas dažniau, o ne tik auditoriai atvykę. Beje, ne tik tikybos, bet kiekvienas aukšto lygio kvalifikuotas specialistas pasimestų, susijaudintų ir daug klaidų padarytų kai stebi tokie "tyrėjai". O po to, kad prirašo, tai prirašo, kad neva nieko ir nesugeba dorinio ugdymo mokytojai. Manau, kad yra išankstinis nusistatymas prieš tikybos ir etikos pamokas ir mokytojus. Žinote, už lango juk ruduo, pažvelgę pro langą pagalvokit, kad tai gali būti paskutinis ruduo, tada atlikite viską, kad ši diena būtų lyg paskutinė ir gyvenkite kiekvieną dieną taip. Būsim tikrai doresni visi. Gerbiami Tėveliai, Jūsų teisė ir pareiga auklėti savo atžalas, mokykla ir taip per daug didelę atsakomybę prisiima. Gražių ir šiltų dienų Jums visiems!



Pilietė    2011-08-26 16:14:05

Ką jūs kalbat, kad tikyba ir etika nereikalingos, jos negali būti supriešinamos, o tiesiog abi gali būti puiki pagalba mokiniams renkantis gyvenimo būdą ar su Dievu ar be jo gerai elgtis. O ką atsakytų piliečiai į tokį klausimą kiek procentų Lietuvoje katalikų su pradinuko tikėjimo žiniomis. Ar gi ne matote, kur link jaunimas eina...



Anglistė    2010-04-26 18:23:48

Nesiriekit tikybos ir etikos mokytojos!Neįmanoma įvertinti, kas geriau, tikyba ar etika. Jos abi labai svarbios mokiniams. Stebina kolegų(ne dorininkų) trumparegiškumas, tvirtinant, kad dorinio ugdymo dalykų nereikia.Jums paprasčiausiai nepasisekė su mokytoja dėstančia dorinį ugdymą. Pvz., pas mus nuostabi tikybos mokytoja ir visai ne bloga etikos!



Valerija    2010-04-24 15:39:34

Ar yra ETIKOS KODEKSAS -PEDAGOGAMS?



Valerija    2010-04-24 15:35:22

Apmaudu ,kad taip nuvertinamos etikos pamokos,o ir mokiniai negali laukti ,kada baigsis pedofilijos skandalai,gėju paradai irt.t.-jie išgirde per žinias naujienas prašo aiškinti tai-K A S -jiems svarbu ...ir negali jiems pasakyti -kad apie tai mes kalbėsime vėliau. O kad etikai daugiu dėmesio reikia skirti -tai tiesa-bet gal pradėkime etikos mokyti-MOKYTOJUS-?



etikos mokytoja    2010-04-23 23:05:49

Ką jūs šnekat, gerbiamieji, kad nėra etikos vadovėlių. Jų yra npilna, galima pasirinkti dirbti pagal kokį nori autorių. Didžiausia problema yra tai, kad etiką mokyti patikima bet kaqm, t.y. tiems dalykų mokytojams, kuriems trūksta krūvio. Todėl tos pamokos yra nei šis, nei tas - kaip kam atrodo, taip ten ir leidžia laiką. Nes etikos specialistų su diplomais, pripažinkim, nėra daug. Ir dėl vertinimo klystate. Viskas priklauso nuo mokyklos administracijos požiūrio: panorės, tai ir patvirtins vertinimą balais, o ne įskaita. Svarbiausia, kad mokytojas parengtų konkrečia vertinimo sistemą. Mano mokykloje etikos pasiekimai vertinamos pažymiais, ir mokiniai patenkinti, atsirado darbo motyvacija, pagerėjo lankomumas.



aistei pritariu    2010-04-22 16:18:43

apie tai ir aš visada galvoju - na kam ta tikyba išvis mokykloj reikalinga? Suprantu dar Jėzuitų gimnaziją, ten kita specifika. Bet šiaip tai nematau reikalo maišyti tikėjimą su pasaulietiniu mokymu. Etika apima daugiau - ir ta pati tikyba, ir gyvenimo tiesos, ir etiketas, ko daugelis šiai dienai neišmano. Baigia mokyklą ir nežino, kaip restorane valgyt, nes ten dvi šakutės ir du peiliai padėti, arba kad šlipsas prie "maikutės" nenešiojamas :))) arba kad reikia autobuse senukui vietą užleisti. Galit juoktis, bet dažnai namuose iš tėvų vaikas to neišmoks - mano mokyklos atveju gyventojai paprasti "darbo liaudis", tai visai natūralu kad etikos mokytojas gali būti vieninteliu žinių šaltiniu. Ypač jei vaiko šeimoj nėra ryšio su senąja kaimo šviesuolių karta.



aistė    2010-04-21 21:00:41

Komentaruose yra tiesos, tačiau realybė yra tokia, kad etkia yra išskirtinė. Kiekvienais metais mokiniai gali iš naujo rinktis etiką arba tikybą. Pvz., 12 mokinių nuo 5-os klasės mokosi etikos, o 7-oje prie jų prisijungia dar keli mokiniai,kurie lankė tikybą arba devintokai, lankę tikybą, pasirenka etiką. Jeigu auditoriai pasigenda žinių, gebėjimo diskutuoti ir t.t. tai iš kur visa tai atsiras per trumpą laiką, jeigu tikybos pamokose buvo kitaip dirbama.Jeigu grupėje daug mokinių su paaugliais sunku dirbti, visada atsiras keli mokiniai, kuriems viskas neįdomu.Kai klausiu, kodėl pasirinko etiką, o ne tikybą, atsako, kad ten nepatinka dar labiau.Tiesiog geriau nieko neveikti, užsiimti savo darbais, prastūmti laiką. Kol įtikini, kad per pamoką reikia dirbti, praeina nemažai laiko. Mokiniai prieš 10 metų ir dabartiniai labai skiriasi. Reikia labai gerai apgalvoti, kas jiems aktualu ir įdomu.



Žinot,    2010-04-20 18:31:22

mokiau aš anksčiau chemijos. Man buvo daug lengviau tada dirbti negu dabar, kai mokau etikos. Tada buvo labai konkretu: mokinys turi išmokti tą ir tą... Buvo paprasta vertinti: moka mokinys išspręsti uždavinį arba nemoka...Ir t. t... ir pan. O etika ...Labai ji reikalinga, bet ... Labai daug laiko reikia pamokoms pasiruošti. O dar neišprususi visuomenė neįvertina dalyko reikšmingumo ugdant asmenybę...



Mielieji,    2010-04-20 17:47:43

jūs žmonės išsilavinę, tai žinote, kad Japonijoje yra po tris savaitines etikos pamokas. Juk ne be reikalo japonai taip gerbia ir vertina etikos pamokas.



Va    2010-04-20 17:44:16

todėl ir sunku kokybiškai pasiruošti etikos pamokai, kad reikia begalės apmąstymų, ieškojimų, LAIKO. Laiko reikia be galo daug. Vienai klasei surandi vienokį gyvenimo situacijos aprašymą. O kitai paralelinei klasei jau žinai, kad jis visiškai netiks. Tenka sukti galvą ir surasti kitą situacijos aprašymą. Kas yra vadovėlyje, tas tuoj pat pasensta ir netinka. O tų klasių daug, nes mokiniai turi po vieną savaitinę pamoką. Tai kiek yra visiškai skirtingų klasių kolektyvų....Kiek daug tenka ruoštis, jei žmogus nori dirbti ne formaliai, o nuoširdžiai. Ir kiekvienais metais VISKAS IŠ NAUJO, nes seni pavyzdžiai neatitinka vaiko gyvenimo realybės. Na, ką čia ir aiškinti jums...Kas nedirba, tas ir nesupranta.



Pastebejimas    2010-04-20 17:38:50

Mano drauge desto etika - tai po ranka turi sasiuvini kur uzsiraso viska ka skaite, mate , klijuoja iskarpas ir per pamoka su vaikais analizuoja ivairias gyvenimiskas situacijas, problemas, aptaria kas moralu, o kas vartotojiska...Visos jos temos naujos,idomios reikalingos .Sakykite, kas dar pastoviai taip ruosiates savo pamokoms,kad per tas 45 min. galetumet pateikti ne tik amzinasias tiesas, bet ir siandieninio gyvenimo..



RSTT    2010-04-20 16:54:59

Na va, ir pasimatė "etikai": vadovėlis, egzaminas, dar net valstyyybinis. Ne žinių patikrinimui etika dėstoma, o gyvenimo realijoms. Dėl vadovėlių tai net nežinau, man rodos, užtektų gyvenimiškų situacijų panagrinėjimo (pvz, pavogė Petriukas iš kaimyno morką...-negerai. Tačiau Petriuko tėvelis buvo miręs, o mama neturėjo darbo, nes sirgo, tai vaikas valgyti norėjo. Kas tada? - čia mus panašiai mokė, tai toookias diskusijas užvirdavom, kad net po pamokų ramybės mokytojai neduodavom. O ji patylėdavo ir patardavo - vaikai, o ką jūs darytumėt? O jei jūsų draugui taip? Ji niekada nekalbėjo vadovėlio stilium, nes tokių ir nebuvo. Nemanau, kad ir reikia: atsiverti bet kurį žurnalą, laikraštį, įsirašai TV laidą - na ir gali padiskutuot, nes vaikams dažnai niekas ir nepaaiškina, kodėl pavyzdžiui į soliariumą eiti negerai, ar kodėl rūkymas kenkia (nu auklėtoja kai kalba, tai jau nusibodę - ji "klifa", tai jai taip reikia kalbėt). Kuo daugiau žmonių normalia žmoniška kalba bendraus su vaikais, tuo geriau. Kalbu iš gyvenimo - ir savo mokyklą pamenu gerai, ir pati dirbu, ir dar paauglio mama esu. Paauglio, kurio etikos/tikybos pamokų dažnai nebūna. Vat ir pikta truputį. Vaizduotės ir noro dirbt trūksta, užtat kai pamokas dalina tai ooojojoj, vos ne kudlos dulka. Man mano darbas patinka, ir nesu aš pati geriausia mokytoja, bet ieškau išeičių, bendrauju su mokinių tėvais, randam kompromisų, mokausi, darau kažką. Aš noriu dirbt savo darbą, tobulėt, ir kad mano mokiniai kažką iš mano pamokos išsineštų - kodėl negali kiti? Noro nėr ir tiek, ir nereikia tik čia lia-lia.



akivaizdu    2010-04-19 20:47:41

Daugeliui komentatorių reikalingos etikos pamokos.



Laurei    2010-04-18 18:01:24

Konkrečiau galima? Kokioje pamokoje ir kaip?



Laurei    2010-04-18 18:01:24

Konkrečiau galima? Kokioje pamokoje ir kaip?



to mmm    2010-04-18 16:37:47

Šauni mintis. Tai būtų vaizdialis:ateina kunigai, dekanai, vyskupai, arkivyskupai, gal net kardinolai (nebūtinai iš Lietuvos) ir egzaminuoja TIKĖJIMO tiesų. Kas gi daugiau gelėtų?



mmm    2010-04-18 15:29:40

Iveskite etikos irtikybos valstybinius egzaminus ir viskas pasikeis.



Dar nenususęs    2010-04-18 14:14:02

Augau ir mokiausi anksčiau. Jokios tikybos ir etikos net nesapnavom. Bet su mumis bendravo MOKYTOJAI - ŽMONĖS, net nesapnavę apię etiką ar dievą. O kas norėjo - ėjo į bažnyčią ar kitokias vietas. Prievarta yra baisiausias dalykas bendraujant su vaikais, tuo, labiau, kad nei etikai, nei tikybai nėra pakankamai paruoštų padorių žmonių.



Laurė    2010-04-18 13:53:07

Man dingojasi, jog kiekvienas dėstomas dalykas kalba apie etiką, todėl atskirų pamokų ir nereikia.



Psichologas    2010-04-18 10:02:42

Vietoj etikos ir tikybos turi būti dėstoma psichologija. Tikyba - pasakos vaikams, kuriomis paaugliai nebetiki, matydami cinišką tų pačių kunigų melą bei iškrypimą. O etika tarsi namas be pamato, skatinanti dirbtinį, apsimestinį gerumą, ,,geros mergaitės,, ir ,,gero berniuko,, fenomeną, kai padoriai elgiamasi tik tuomet, kai yra suaugusių žiūrovų. Vaikai turi išmokti, kad žmogaus esybė yra daugialypė, ne tik gera. Būti padoriu visuomenės piliečiu - sąmoningas pasirinkimas, be kurio neįmanoma bendra būtis.



na taip,    2010-04-18 09:56:58

tinkamai pravesti etikos pamoką yra daug sunkiau negu matematikos ar chemijos ar pan. Ten konkretu: vaikas mokosi išspręsti uždavinį... Etikos mokytojui reikia be galo ilgai ruoštis namuose iš įvairių šaltinių. Jam pagalbos nėra. Vienai pamokėlei pasiruošti jis gali sugaišti net savaitę ar daugiau beieškodamas medžiagos. Viską turi išradinėti pats...Na, ką čia ir beaiškinti...Tie kurie veda kokybiškas etikos pamokas, tie žino. Kiti pavydi, nes nesupranta, kaip tai sunku.



AK    2010-04-17 20:49:51

su ta tikyba painu, nes tų tikybų pasaulyje tūkstančiai. Etikos ir humanizmo mokyti turėtų tas, kas pats tuos dalykus laiko tiesa. Tas kuris, ko gero bent nori būti tikru doru ir kilniu žmogumi, bent stengiasi... O iš kur LR tokių dabar atsiras ypač tarp prie pensijinio amžiaus artėjančių, rūpesčių užgraužtų ir savo šeimų bei vakų įkaitais tapusių pagyvenusių moterėlių? Beje kur ieškoti pavyzdžių tai etikai? senovės Romos istorijoje? Senovės Graikijoje? Gal galima atrasti ir šiuolaikinėje LR - nieko neteigiu. Jei kas žinote tikra kulturingai ir etiškai besielgianti kilnu žmogu papasakokite. Juo labiau, kad Jums nenutiks taip kaip Solonui, kuris neįtiko karaliui Krezui - jūsų iš rūmų neišvys, nes jokių rūmų nėra - net tie atkuriami valdovų rūmai tėra falsifikatas...



na taip    2010-04-17 12:55:30

Citata: "Gal net reikėtų mokėti didesnį atlyginimą etikos mokytojams negu kitiems." O už ką? Už tai, kad vyresnėse klasėse net pamokų neveda, vaikus "projektais" apkraudami? Kad net dorinio ugdymo namų darbai skiriami? Taip tikrai ne iš pavydo rašau. Atsakomybės ir atskaitomybės šių dalykų specialistai neturi praktiškai jokios- pažymių mokiniai negauna, egzaminų nelaiko. tai dar už tai jiems dvigubai daugiau sumokėkim,negu lituanistui, matematikui.



mokinė    2010-04-16 19:37:28

Aš esu netikinti, tačiau lankau tikybos pamokas. Kai etiką pradėjo dėstyti mokyklos direktorė, mokytis šio dalyko nebemačiau prasmės todėl perėjau. Mokė mus pagal vadovėlius, tačiau suvokti negaliu, kokia buvo to prasmė - niekaip nesuvokėm apie ką kalba eina. Ir pati direkorė - žmogus užsiėmęs. Retai rasdavo pamokai laiko. Tikybos mokytoja, anksčiau dėstė ir etiką, sutarėme neblogai, todėl perėjau pas ją. Ji supranta mano įsitikinimus ir dažnai su ja padiskutuojame religijos, gyvenimo temomis. Būtent tokių "teisėtų" pamokų ir trūksta mokykloje. Pamokų, kuriose galima paprasčiausiai pasikalbėti. Kadangi, mokytoja turi išeiti programą, tokie pokalbiai itin reti. Jeigu mokiniams šito reikia, argi nebūtų galima bent pamėginti tai suteikti? Tokie būtų mano pastebėjimai...



mokytoja    2010-04-16 18:02:11

Taip. pilnai sutinku, kad kokybiškai pravesti etikos pamoką yra be galo sunku. O tuo labiau žinant, kad per 12 mokslo metų, vaikas turi iš viso apie 420 val., tai apie ką reikia kalbėti šitiek laiko, kad vaikams būtų įdomu? Neturint vadovėlių, užduočių, atsiskaitymų, nieko... Kiek tenka stebėti iš šalies, ir ne vienoje mokykloje ši pamoka yra tik pavadinimas, mokiniai per jas veikia ką nori, yra paleidinėjami. Dirbama tik tada, kai į mokyklą atvyksta auditoriai. Valdžia žiūri pro pirštus, mokiniai (geresnieji) piktinasi. Bet ministerijai vienodai... Įvedė privalomą dalyką ir vaidina padarę darbą. Palyginimui: antrai užsienio kalbai skirta viso 350 privalomų valandų (6-10 klasė, 2 sav. pamokos) Kur logika? Suprantu, kad reikia mokyti vaikus tinkamai mokyti tos etikos, bet tai lyg ir dubliuoja auklėtojo darbą. Tą patį galima kalbėti ir apie žmogaus saugą. Ką ten moko kiekvienais metais? Kaip gatvę pereiti?.. Taip ir susidaro mokiniams bereikalingas krūvis, kuris nieko neduoda.



luna    2010-04-16 17:52:02

Kiekvienas mąstantis žmogus supras, kad etikos pamoką pravesti( kai nėra kontrolinių darbų, pratybų sąs. neprivalomi, trūksta parengtų užduočių ir t.t.) daug sudįtingiau ir reikia įdėti daugiau darbo jai ruošiantis, negu kitą dalyką, kur viską reikia tik surikiuoti tam tikra tvarka. Ir , žinoma, požiūris į šį dalyką. Jei per etiką tvarka, aiškūs reikalavimai,mažiau motyvuoti mokiniai pabėga į tikybą, kur(niekam ne paslaptis) dirbti nereikia. Rezultatas- etikos mokytojas lieka su nepilnu krūviu. Dar neaišku: kodėl mokykloje apskritai dėstoma tikyba, jei Lietuvoje bažnyčia atskirta nuo mokyklos. kodėl tada nedėstomi islamo, budizmo ar judaizmo pagrindai? Manau, kad padėtis keisis, kai iš mokyklos bus išguita politika ir Lietuva turės suvokimą, kokį žmogš turi ugdyti mokykla.



ak, Pilieti!    2010-04-16 17:51:43

Na, kaip ten bebūtų, nejuokinkit.Su tuo didesniu atlyginimu. Nebent jūs ne iš mokyklos. Tada gal ir nesuvokiat apie taip vadinamų egzamininių ir kitų dėstomų dalykų mokytojų darbo skirtumus. O jeigu iš tos galeros, tai tikrai nejuokinkit... Daugiau ką nors rašyt nematau prasmės. Lituanistė



Pilietis    2010-04-16 17:37:57

etikos pamoka yra pati svarbiausia pamoka ugdant vaiko asmenybę. Tik mūsų visuomenė dar to nesuvokia...Gaila...Iš tiesų mokiniams reiktų kelių pamokų per savaitę. Net būtina. Gal net reikėtų mokėti didesnį atlyginimą etikos mokytojams negu kitiems. Tinkamai pravesti etikos pamoką yra daug sunkiau negu bet kurią kitą. Na,o jei kuris mokytojas paleidinėja iš pamokų, tai, žinoma, tokį mokytoją būtina atleisti iš darbo ( nesvarbu kokį dalyką jis dėsto).



RSTT    2010-04-16 16:33:43

Mano manymu, jokių tikybų mokyklose negali būti, o etika turėtų būti privaloma ir bent du kartus savaitėje, su savianalize mokiniams, pokalbiais apie gražias manieras, patyčių tema ir pan. Nes dabar tai bet kas dėsto ir dažniausiai bet ką, o jei paskutinės pamokos, tai vaikai paleidžiami. Gauna jos algą, kaip ir kiti mokytojai, tai būkim malonūs, dirbkim, nes aš, klasės auklėtoja, turiu rausti iš gėdos prieš tėvus, kurie klausia, kur ta jų pamoka pradingo. O dėl vadovėlių tai tik nereikia verkti. Kai aš mokiausi, mums dėstė tokia senyva pensininkė inteligentė mokytoja, tai ji tiek visko papasakodavo, kad ir iš savo ar savo mokinių gyvenimo, kad mes, paaugliai, seilę varvindami klausydavom, ir pasijuokdavom, ir paverkdavom. O vadovėlis - tai ne gramatika, nieko jis neišmokys, jei mokytojas nevykęs. Nepykit, dorininkai, bet jūsų pamoka irgi yra PAMOKA, ir prašau dirbti, kaip pridera.



maxima    2010-04-16 14:05:27

paklauskim, kas moko tikybos ?Kaip dabar pamenu : partinės organizacijos sekretorė, atgavus nepriklausomybę, puolė dėstyti tikybos, vis į bažnyčią, vis arčiau altoriaus ir vis įsitaisydama taip, kad visi matytų.O jau pmaldumas!...Akys stulpu ir į dangų.Tai viena.O antra, tai - puikus įrodymas visiems gudručiams, teigiantiems, kad mokykloje gali dirbti bet koks durnius.Va, suėjo sugužėjo į mokyklas davatkėlės...O ką turim,tą turim.



:)    2010-04-16 11:48:45

Pagaliau ! Prabudimas po 20 metų :) Etikos mokytojau specialiste, turintis mokykloj po 1 savaitinę pamoką ir vos ne keliaklupsčiaujantis mokiniams (nes yra tikyba, kur NIEKO NEREIKIA VEIKTI :)))), neturintis teisės vertinti, pagrindinėj mokykloj neturintis normalių vadovėlių (išskyrus 6 kl.)anei kitų mokymo priemonių, - prabusk pagaliau ir pakovok ne tik už savo, bet ir už savo, bet ir už ETIKOS teisę būt gerbiamai ;)






Komentuoti:


Vardas:  
Tekstas:  
Kiek lempučių matote?  
 
© „Dialogas“
Visa čia pateikta medžiaga yra „Dialogo“ redakcijos nuosavybė. Kopijuoti, platinti be redakcijos sutikimo DRAUDŽIAMA.
web - dizainas ir sprendimas  :